Wnioski o zapewnienie dostępności

Wnioski o zapewnienie dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej:

Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować urząd o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej tego podmiotu.

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej „wnioskiem o zapewnienie dostępności”.

Wniosek powinien zawierać:

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy,
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

W załącznikach poniżej zamieszczono przykładowy wzór wniosku. Korzystanie z udostępnionego wzoru nie jest obowiązkowe.

Termin rozpoznania wniosku:

Wniosek realizowany jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia jego złożenia. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, wnioskodawca zostanie poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku lub o braku możliwości jego realizacji ze wskazaniem możliwego dostępu alternatywnego.

Wnioski o zapewnienie dostępności cyfrowej

Zgodnie Ustawą  z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Wniosek powinien zawierać:

  1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
  2. wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo,
  3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
  4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.

W załącznikach poniżej zamieszczono przykładowy wzór wniosku. Korzystanie z udostępnionego wzoru nie jest obowiązkowe.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, informacyjno – komunikacyjnej
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej

Termin rozpoznania wniosku:

Wniosek realizowany jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia jego złożenia. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, wnioskodawca zostanie poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi, nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku lub o braku możliwości jego realizacji ze wskazaniem możliwego dostępu alternatywnego. Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji.

Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

  1. osobiście w Sekretariacie Powiatowego Centrum Zdrowia w Kamiennej Górze Sp. z o.o. (ul. Bohaterów Getta 10, poziom 0, Administracja), wskazując jako adresata Powiatowe Centrum Zdrowia w Kamiennej Górze Sp. z o.o.
  2. za pośrednictwem poczty tradycyjnej, przesyłając na adres: Powiatowe Centrum Zdrowia w Kamiennej Górze Sp. z o.o., ul. Bohaterów Getta 10, 58-400 Kamiennej Góra.
  3. za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając na adres: pcz@pcz.org.pl

Opracował:

Koordynator ds. dostępności

Aleksandra Łabuda

 

Zatwierdził:

Prezes Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia w Kamiennej Górze Sp. z o.o.

Tamara Gronicz – Mleczko

Ułatwienia dostępu